Skip to content

Muhu väin

Sel ajal kui enamik inimesi paadimatkal puhkas, alustas hoopis väiksem seltskond Mariega sõitu Muhu Väina regati stardi poole. Vahepeatus Kihnus ja siis Pärnu. Regatt oli seekord erakordselt vara, 7.-14. juuli ja üsna lühikeste etappidega – Pärnu, Kuivastu, Heltermaa, Haapsalu, Tallinn. Lisaks 3 ringi ehk lühirada, kõik kokku 7 sõitu.

Ei tea, miks seekord nii, aga halbu üllatusi oli pea iga päev. Kohe esimesel etapil läks katki spinnaker, õnneks ainult niipalju, et kannatas järgmisel päeval ära lappida. Kiire orgunni tulemusel leiti Muhus õmbleja, kes tavaliselt lambanahkseid kasukaid valmistab. Kui on ikka head masinad ja julge pealehakkamine, pole suurt vahet midagi, kas lammas või spinnaker nõela alt läbi ajada. Teine etapp läks päris hästi. Kolmandal etapil rebenes genu tagaliik. Ka see õnnestus kinni õmmelda juba samal õhtul Kärdlas. Siiani oli veel kõik hästi, oma grupi üldarvestuses 3. koht ja ootused kõrgel.

 

             

    foto: Piret Salmistu                                                       foto: Malle Kosk

 

Neljas etapp, Heltermaa ring, toimus hirmsa tormiga. Alla poole oli sõidetud, meil hea positsioon käes, kui käis pauk ja vöörstaak koos genuga lendas vette. Katki läks vöörstaagi masti kinnitus. Õnneks oli spinni fall ees vöörikantslis kinni ja kenasti pingul ja see meid päästiski, et mast kogu täiega kaela ei tulnud. Võtsime groodi alla, panime vöörist lisa kinnitused ja hakkasime mootoriga vastu tuult ja lainet tagasi sadamasse peksma. Sel etapil oli üldse rekord arv katkestajaid, kokku 20, kel puruks kas roolileht, purjed, mast või muud. Õhtul sai vöörstaagi kinnitus ära keevitatud ja tundus, et saab edasi sõita. Aga siiski keevitus ei pidanud sellisele jõule vastu ja järgmisel etapil kohe peale starti läks vöörstaak samast paranduse kohast katki. Nüüd oli terve päev tihedat tööd. Tallinnast saime osta uue vöörstaagi ja selle Haapsallu toimetada. Kuna kinnitused täpselt ei klappinud, oli vaja leida meister ja tehnika, et kõik parajaks lõigata ja lihvida. Õhtuks oli laev jälle sõidukorras.

Haapsalus toimus ka kultuuriprogramm ja Mati Sepa raamatu esitlus. Soetasime omale ka ühe ja saime autorilt pühenduse Mariele, nüüd on laevas väärt lugemine alati käepärast. Järgmisel päeval oli selle regati kõige pikem etapp, Haapsalu-Tallinn, ühtlase spinni sõiduga paremal halsil. Ja nagu teada, oleme me rohkem lühikese sõidu ja vasaku halsi mehed, nii et silmapaistev tulemus jäi olemata. Ka viimase etapi sõiduga palju parandada ei õnnestunud.

Kokkuvõttes seekord 10. koht meie LYS2 grupi 21 osaleja hulgas. Etappide kohad sõitude järjestuses 9, 1, 6, DNF, DNF, 11, 4. Aga juba vanarahvas teadis rääkida, et mis s…sti see uuesti, nii et järgmine aasta vaatame siis jälle, mis saab.