Skip to content

Kevadväljasõit 2021 Vormsile

2021. aasta juuni teisel nädalavahetusel toimus peale mitme-setme aasta HPS-i kevadsõit. Natuke märjale ja karvasele ilmale vaatamata startis 2 alust.

Nagu ka varasemalt teada on olnud, siis kaldalt vaadatuna tundub ilm alati hullem kui ta päriselt on ja nii ka seekord. Laupäevane ilmateadete lubatud 6-tunnine tihe vihmasadu päädis üksikute (küll kohati tugevate) vihmahoogudega ja 10m/s tuule asemel oli tuult purjetamiseks isegi vähe. Mis eriti tore, et lainet ka väga polnud.

Pühapäevane tugev tuul ei paisunud ka 20m/s nagu Windy lubas ja piirdus ca 12-13m/s, puhangud 15m/s. Kuna tuulesuund oli loodest, siis Orjakusse sõiduks igati nobe tuul (Kuul kulus 4,5 tundi tagasisõiduks).

Dolly startis Kärdlast laupäeval kell 11 ja tegi ilusa purjede all päeva ning olid enne 7-t õhtul Vormsil. Kuu andis Orjakust otsad kell 15.15 ja sildus kell 20.20. Mis seal salata, et sauna jõuda tuli ka pool sõitu “lambiõli” põletada.

Et mitte aega raisata ning enne Jaanikut ööd veel valged, suundusime kohe peale sauna ekskursioonile. Oli küll plaanis igas bussipeatuses väike paus teha, aga neid tundus seal palju olevat ja tegime tegelikult 2 – Hullos ja Saxbys. Südaööl jõudsime Saxby majakani, kus meil oli võimalus tutvuda kohaliku turismikoordinaatori Smirnoviga ja tema vasikasuuruse valge koeraga. Nagu me pärast kuulsime, siis ta reguleerib seda turismi seal päris tihti ja tal on oma nägemus avalikus kohas viibimise kohta ning see ei pruugi igakord ühtida enamike turistide ja isegi valla omadega. Igatahes majakas sai nähtud ja ka mööda mereranda väike jalutuskäik tehtud ning üle tsekatud, et Hiiumaa on ikka omal kohal.

Hommikusöök, nagu piltideltki näha, oli rikkalik. Ei puudunud kurk, tomat, lehtsalat ja pannkooki maasikamoosiga sai ka mõlemas laevas. Ikkagi pühapäeva hommik.
Peale hommikusööki ja ilma vaatamist suundusime uuesti ekskursioonile. Külastasime loodusrada ja kohtasime tervendavaid allikaid, kus vesi on nii külm et jalalabad võivad krampi minna. Käisime ja uurisime kirikut ning kirikuaias ümmargusi riste. Külastasime Hullo keskuse kaubanduskeskust ja käsitööpoodi ning elasime kaasa kohalikule spordivõistlusele. Külastasime ka restorani, sest kes see ikka tühja kõhuga merele läheb, eriti kui teada, et laine ei soosi merel toitumist. See viimane päris paika ei pidanud, kuna Kuu peal sai küll võileiba ja komme.

Et oleks põhjust uuesti Vormsile tagasi minna, jäi saare mandripoolne osa seekord avastamata ja muuseum oma aega ootama. Vormsi keskel polnud tuult väga tunda, aga sadamasse jõudes teda ikka omajagu oli. Sellele vaatamata kulges start viperusteta ja Dolly ees ning Kuu varsti järgi, lahkusime Vormsilt kella 3 paiku päeval. Edasi nagu juba eelnevalt mainitud, tegid mõlemad laevad rehvitud purjedega nobedat sõitu ja kuna ka Dolly otsustas soodsat tuult ära kasutada ning Orjakusse tulla, siis oli tunda isegi kerget võistlusmomenti. Aga hästi kerget. Igatahes lõpusirgel Sääremulgus olid laevad kenasti koos.

Pühapäeva õhtul kell pool 8 sildusid mõlemad laevad Orjakus ja kõik olid reisuga väga rahul.